Share: Facebook Facebook Facebook
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες μελέτες επιβεβαιώνουν το «Μεσογειακό παράδοξο». Παρά την έντονη ηλιοφάνεια όλο και μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού παρουσιάζει ανεπάρκεια στη βιταμίνη του ήλιου, και πολλοί δεν την αναπληρώνουν ούτε την κατ’ εξοχήν εποχή της ηλιοφάνειας, το καλοκαίρι.

Γιατί είναι πολύτιμη η D;
Η Βιταμίνη D Βοηθά το σώμα να απορροφά το ασβέστιο, παίζει καθοριστικό ρόλο στο ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ η έλλειψή της έχει σχετιστεί με πολλά νοσήματα (από παχυσαρκία μέχρι καρδιοπάθεια και ορισμένες μορφές καρκίνου) καθώς επηρεάζει την έκφραση σχεδόν 200 γονιδίων.

Τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά.
Τα ευρήματα από τις μελέτες στη χώρα μας είναι συντριπτικά. Σε όλες τις ομάδες ηλικιών, σε υγιείς και ασθενείς, ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας (σε αστικά κέντρα ή αγροτικές περιοχές), μικροί και μεγάλοι δεν εκτίθενται στον ήλιο όσο χρειάζεται ώστε να παραχθούν επαρκή επίπεδα της βιταμίνης D.
- Tο Νοσοκομείο Άγιος Σάββας έχει δημοσιεύσει μελέτη σε 625 υγιείς εθελοντές ηλικίας 18-85 ετών που έδειξε ότι όλο τον χρόνο το 57,7% είχε αφύσικα χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης D στο αίμα (2011).
- Επιπλέον, το Νοσοκομείο Μεταξά δημοσίευσε μελέτη με 596 ηλικιωμένους με οστεοπόρωση που έδειξε ότι το 53,5% είχε ανεπαρκή βιταμίνη D.
- Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης σε 164 ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα γόνατος ή ισχίου έδειξε ότι το 81,7% είχε ανεπάρκεια σε βιταμίνη D!!!

Πού μπορεί να οφείλεται η έλλειψη;
1. Ο κυριότερος λόγος δείχνει να είναι ο γεγονός ότι περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας σε κλειστούς χώρους, λόγω του επαγγέλματος και του τρόπου ζωής.
2. Η χρήση αντηλιακών επίσης μπορεί να συμβάλλει στο πρόβλημα. Ένα αντηλιακό με δείκτη προστασίας 15 μειώνει την περιφερειακή συγκέντρωση βιταμίνης D έως και 26 φορές ή κατά σχεδόν 99%, σημειώνουν οι ερευνητές.
3. Άλλοι παράγοντες είναι η ατμοσφαιρική ρύπανση που δρα ως φυσικό φίλτρο της υπεριώδους ακτινοβολίας Β (UVB), η φθίνουσα ικανότητα παραγωγής βιταμίνης D από το δέρμα με την πάροδο της ηλικίας, αλλά και το σκούρο χρώμα δέρματος.

Πρόληψη και ενίσχυση της διατροφής.
Μην ξεχνάτε λοιπόν στο ετήσιο τσεκ-απ να συμπεριλάβετε και την εξέταση της βιταμίνης D στο αίμα. Συνιστάται έκθεση στον ήλιο για 20 λεπτά την ημέρα, με γυμνά χέρια και πόδια (αμάνικα μπλουζάκια και σορτσάκια), νωρίς το πρωί (πριν τις 11) ή μετά τις 5 το απόγευμα. Σε περίπτωση ανεπάρκειας η ενίσχυση της διατροφής με συμπλήρωμα διατροφής είναι απαραίτητη.

Γιατί να επιλέξετε TERRANOVA Vitamin D3 Complex;
1. Είναι η μοναδική Βιταμίνη D3 χωρίς καθόλου πρόσθετα (έκδοχα, γλυκαντικά, κλπ)
2. Είναι συνδυασμένη με ολόκληρες υπερτροφές και βότανα που ενισχύουν την μέγιστη απορρόφηση και αξιοποίηση από τον οργανισμό μας
3. Είναι από 100% vegan πηγή (από λειχήνες και όχι μαλλί προβάτου)
Μάθε περισσότερα εδώ